Aktien hos schweiziske Richemont er godt kørende fredag, efter at luksuskoncernen har præsenteret stor fremgang i sin smykkeforretning takket være kinesiske og amerikanske kunder.
Det skriver Bloomberg News.
I regnskabet for første halvår af 2025/26 voksede salget i smykkedivisionen, som blandt andet omfatter Cartier og Van Cleef, med 14 pct. i fast valuta målt mod samme periode sidste år. Her havde analytikerne på forhånd spået fremgang på 10,3 pct.
Samlet steg salget med 10 pct. i fast valuta mod et analytikerskøn på 6,94 pct. set over hele forretningen.
Dermed har Richemont også formået at klare sig bedre end sine konkurrenter, som ikke i samme omfang sælger smykker. I tider med økonomisk usikkerhed ser de velhavende forbrugere mere værdi i netop smykker frem for eksempelvis tøj- og lædervarer, skriver Bloomberg News.
Helt dårligt går det dog ikke hos konkurrenter som LVMH og Burberry som i det forgangne kvartal atter kan notere sig vækst, efter at en sløj forbrugerstemning - særligt i Kina - i længere tid har lagt låg på resultaterne hos de store europæiske luksusselskaber.
Richemont-aktien stiger fredag 4 pct. nær toppen i det brede europæiske Stoxx 600-indeks, som i øvrigt er domineret af faldende aktier og samlet dykker 1,5 pct.
Med til at løfte stemningen er også udsigten til lavere amerikansk told på schweiziske varer, som ifølge Bloomberg News sænkes til 15 pct. fra 39 pct.
.\\˙ MarketWire
Frederik Olling Milbæk +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail:[email protected], www.ritzaufinans.dk
Det skriver Bloomberg News.
I regnskabet for første halvår af 2025/26 voksede salget i smykkedivisionen, som blandt andet omfatter Cartier og Van Cleef, med 14 pct. i fast valuta målt mod samme periode sidste år. Her havde analytikerne på forhånd spået fremgang på 10,3 pct.
Samlet steg salget med 10 pct. i fast valuta mod et analytikerskøn på 6,94 pct. set over hele forretningen.
Dermed har Richemont også formået at klare sig bedre end sine konkurrenter, som ikke i samme omfang sælger smykker. I tider med økonomisk usikkerhed ser de velhavende forbrugere mere værdi i netop smykker frem for eksempelvis tøj- og lædervarer, skriver Bloomberg News.
Helt dårligt går det dog ikke hos konkurrenter som LVMH og Burberry som i det forgangne kvartal atter kan notere sig vækst, efter at en sløj forbrugerstemning - særligt i Kina - i længere tid har lagt låg på resultaterne hos de store europæiske luksusselskaber.
Richemont-aktien stiger fredag 4 pct. nær toppen i det brede europæiske Stoxx 600-indeks, som i øvrigt er domineret af faldende aktier og samlet dykker 1,5 pct.
Med til at løfte stemningen er også udsigten til lavere amerikansk told på schweiziske varer, som ifølge Bloomberg News sænkes til 15 pct. fra 39 pct.
.\\˙ MarketWire
Frederik Olling Milbæk +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail:[email protected], www.ritzaufinans.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her