12. aug. 2025 kl. 18:08
42 visninger
Artiklen er leveret af Marketwire og er ikke et udtryk for Sydinvests holdninger, vurderinger eller forventninger.

Demant: Sonova-comeback hos Costco gør ondt på salget i a...

Verdens største høreapparatproducent, schweiziske Sonova, er tilbage i folden med høreapparatsalg hos den amerikanske supermarkedskæde Costco, og det har gjort ondt på salget hos danske Demant i andet kvartal.

Det oplyser selskabet i sit regnskab for kvartalet og første halvår tirsdag eftermiddag.

Demant sætter ikke selv navn på den "store amerikanske forhandler," som selskabet har oplevet faldende salg hos, men nævner dog et øget antal af leverandører. Tjekker man høreapparatudbuddet hos Costco, afslører det, at Sennheiser, som er ejet af Sonova, nu også er en del af porteføljen, som også tæller Demants Philips Hearlink, GN´s Jabra og WS Audiologys Rexton.

Sonova har ellers været væk fra Costcos salgskanal længe, efter at selskabet i efteråret 2022 først mistede kontrakten på Costcos private label-brand, Kirkland Signature, og siden også fjernede de brandede Phonak-produkter fra hylderne.

Men nu er selskabet tilbage med et sekundært brand.

- Den organiske vækst var påvirket af lavere end normal markedsvækst og relativt stærke sammenligningstal som følge af lanceringen af Oticon Intent i samme periode sidste år. I første kvartal var væksten påvirket af tab af markedsandel i managed care-segmentet (forsikringsdækket behandling) i USA i andet kvartal 2024, og i andet kvartal så vi en negativ effekt af lavere salg til en stor amerikansk forhandler, efter at antallet af leverandører er blevet øget, skriver Demant i tirsdagens regnskab.

.\\˙ MarketWire



Mikkel Brix Kvols +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk

Hvordan vil du
vurdere artiklen?

Vær den første til at anmelde

Mest læste artikler

Skal vi holde dig orienteret?

Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.

Tilmeld dig her