Alm. Brand Group får i 2026 et tilskud på 185 mio. kr. fra sin hovedaktionær Alm. Brand Foreningen 1792 til at understøtte kundefastholdelsen, kundeoplevelsen og arbejdet med forebyggelse.
Det oplyser parterne tirsdag i forbindelse med Alm. Brand Groups kapitalmarkedsdag og præsentation af 2028-strategien.
Alm. Brand Foreningen 1792 sidder på cirka 47 pct. af aktierne og har cirka 800.000 medlemmer, som alle er kunder i forsikringskoncernen, det vil sige enten i Alm. Brand, Codan, Privatsikring eller Erhvervsforsikring.
- Foreningen har kun en aktivitet, og det er aktierne i Alm. Brand Group. Og de er på den lange bane for deres medlemmer, som er vores kunder. Derfor er jeg også glad for, at vi i dag har kunnet annoncere, at foreningen har besluttet at komme med tilskuddet på 185 mio. kr.
- Det giver de til os, så vi kan styrke arbejdet med aktiviteter forbundet med kunderelationer. Det, vi også har annonceret i dag, er, at vi har besluttet at bruge 100 mio. kr. af beløbet til et nyt kundeloyalitetsprogram. Det er et program, som vi ikke har haft før. Nogle af vores konkurrenter, har haft det, så jeg er selvfølgelig meget glad for, at kunne annoncere det, siger Rasmus Werner Nielsen, topchef i Alm. Brand Group, på forsikringskoncernens kapitalmarkedsdag.
Han peger på, at Alm. Brand Group står et godt sted efter at have integreret Codan, og nu er det tredjestørste skadesforsikringsselskab på det danske marked med en markedsandel på 15 pct. Størst er Tryg med 24 pct. fulgt af Topdanmark-ejeren If, der sidder på 21 pct. Nummer fire Gjensidige sidder på 8 pct.
Som led i arbejdet med kundefastholdelse har forsikringskoncernen sat sig en række KPI´er for øje for den kommende strategiperiode frem mod 2028, fortæller Alm. Brand Groups finansdirektør Andreas Ruben Madsen.
- Vi har sat os for at forbedre kundetilfredsheden fra 73 til 77 pct.
- Oven i har vi et mål om at arbejde hårdt for at øge andelen af fuldservicekunder og derved også øge lønsomheden og finanserne, siger Andreas Ruben Madsen.,
Målet for fuldservicekunder er 55 pct. mod 51 pct. i 2025.
.\\˙ MarketWire
Jakob Dalskov +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Det oplyser parterne tirsdag i forbindelse med Alm. Brand Groups kapitalmarkedsdag og præsentation af 2028-strategien.
Alm. Brand Foreningen 1792 sidder på cirka 47 pct. af aktierne og har cirka 800.000 medlemmer, som alle er kunder i forsikringskoncernen, det vil sige enten i Alm. Brand, Codan, Privatsikring eller Erhvervsforsikring.
- Foreningen har kun en aktivitet, og det er aktierne i Alm. Brand Group. Og de er på den lange bane for deres medlemmer, som er vores kunder. Derfor er jeg også glad for, at vi i dag har kunnet annoncere, at foreningen har besluttet at komme med tilskuddet på 185 mio. kr.
- Det giver de til os, så vi kan styrke arbejdet med aktiviteter forbundet med kunderelationer. Det, vi også har annonceret i dag, er, at vi har besluttet at bruge 100 mio. kr. af beløbet til et nyt kundeloyalitetsprogram. Det er et program, som vi ikke har haft før. Nogle af vores konkurrenter, har haft det, så jeg er selvfølgelig meget glad for, at kunne annoncere det, siger Rasmus Werner Nielsen, topchef i Alm. Brand Group, på forsikringskoncernens kapitalmarkedsdag.
Han peger på, at Alm. Brand Group står et godt sted efter at have integreret Codan, og nu er det tredjestørste skadesforsikringsselskab på det danske marked med en markedsandel på 15 pct. Størst er Tryg med 24 pct. fulgt af Topdanmark-ejeren If, der sidder på 21 pct. Nummer fire Gjensidige sidder på 8 pct.
Som led i arbejdet med kundefastholdelse har forsikringskoncernen sat sig en række KPI´er for øje for den kommende strategiperiode frem mod 2028, fortæller Alm. Brand Groups finansdirektør Andreas Ruben Madsen.
- Vi har sat os for at forbedre kundetilfredsheden fra 73 til 77 pct.
- Oven i har vi et mål om at arbejde hårdt for at øge andelen af fuldservicekunder og derved også øge lønsomheden og finanserne, siger Andreas Ruben Madsen.,
Målet for fuldservicekunder er 55 pct. mod 51 pct. i 2025.
.\\˙ MarketWire
Jakob Dalskov +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her