Alm. Brand Group havde igen i tredje kvartal høj vækst i privatsegmentet, som ud over prisforhøjelser og indekseringer også var drevet af kundetilgang, særligt som følge af koncernens samarbejde med Lokale Pengeinstitutter via brandet Privatsikring.
Samlet steg forsikringsindtægterne lige i underkanten af 10 pct. til 1584 mio. kr., mens forsikringsresultatet i forretningsområdet Privat blev løftet til 270 mio. kr. fra 203 mio kr.
- Vi tager vores kundevækst, som udtryk for, at kunderne synes, at det er superattraktivt at være hos os. Så det er jeg rigtigt godt tilfreds med, og Privat er definitivt et lyspunkt for os, siger Rasmus Werner Nielsen, topchef i Alm. Brand Group, til MarketWire.
Han fortæller, at toplinjevæksten på 10 pct. kan splittes op i tre dele.
Det gælder prisforhøjelser, der bidrager med omkring 3 pct.point, og indekseringer - der skal tage højde for inflation - på ligeledes 3 pct.point. Tilbage er altså 4 pct.point, som er drevet af kundetilgang.
Fremadrettet kan toplinjevæksten i øvrigt klinge af i hvert fald inden for bilforsikringer, hvor prisforhøjelserne har været høje blandt andet som følge af dyrere skader på elbiler. Der er dog kommet bedre balance i den del af forretningen nu.
- Vi ser en fornuftig udvikling inden for skadesfrekvensen. Der er lidt færre skader, men samtidig ser vi også stadig en stigning i reparationsomkostningerne særligt relateret til reservedele. Så omkostningerne til bilforsikringer ligger stadig på et forholdsvist højt, men dog stabilt niveau, siger Rasmus Werner Nielsen.
.\\˙ MarketWire
Jakob Dalskov +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Samlet steg forsikringsindtægterne lige i underkanten af 10 pct. til 1584 mio. kr., mens forsikringsresultatet i forretningsområdet Privat blev løftet til 270 mio. kr. fra 203 mio kr.
- Vi tager vores kundevækst, som udtryk for, at kunderne synes, at det er superattraktivt at være hos os. Så det er jeg rigtigt godt tilfreds med, og Privat er definitivt et lyspunkt for os, siger Rasmus Werner Nielsen, topchef i Alm. Brand Group, til MarketWire.
Han fortæller, at toplinjevæksten på 10 pct. kan splittes op i tre dele.
Det gælder prisforhøjelser, der bidrager med omkring 3 pct.point, og indekseringer - der skal tage højde for inflation - på ligeledes 3 pct.point. Tilbage er altså 4 pct.point, som er drevet af kundetilgang.
Fremadrettet kan toplinjevæksten i øvrigt klinge af i hvert fald inden for bilforsikringer, hvor prisforhøjelserne har været høje blandt andet som følge af dyrere skader på elbiler. Der er dog kommet bedre balance i den del af forretningen nu.
- Vi ser en fornuftig udvikling inden for skadesfrekvensen. Der er lidt færre skader, men samtidig ser vi også stadig en stigning i reparationsomkostningerne særligt relateret til reservedele. Så omkostningerne til bilforsikringer ligger stadig på et forholdsvist højt, men dog stabilt niveau, siger Rasmus Werner Nielsen.
.\\˙ MarketWire
Jakob Dalskov +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her