Stjerner fra skuespil- og football-verdenen hiver torsdag den amerikanske tøjkoncern American Eagle Outfitters helt op på den høje klinge. Aktierne i den amerikanske formarked stiger med markante 24 pct.
Det er højprofilerede reklamekampagner for jeans og tøj med skuespilleren Sydney Sweeney og National Football League (NFL)-stjernen Travis Kelce, der får kunderne til at rive produkterne ned fra hylderne.
Sydney Sweeney, der blandt andet er kendt fra tv-serierne Everything Sucks! og The Handmaid´s Tale samt den Quentin Tarantino-instruerede film Once Upon a Time in Hollywood, reklamerer for efterårskollektionen "Great Jeans". Og hun står nu bag en "hidtil uset tilgang af nye kunder på bare seks uger", siger marketingdirektør Craig Brommers efter onsdagens regnskab, der landede bedre end ventet.
I et forsøg på at tiltrække unge forbrugere og Generation Z-kunder har American Eagle også slået pjalterne sammen med Tracy Kelces tøjmærke Tru Kolors, tennisspilleren Coco Gauff og skuespillerinden Jenna Ortega.
- Et spring på 25 pct. giver også stor tillid til, at den kendisdrevne efterspørgselsbølge holder igennem feriesæsonen, siger Michael Ashley Schulman, partner hos Running Point Capital Advisors, ifølge Reuters.
Kigges der frem mod tredje kvartal, slår tøjproducenten forventningerne. American Eagle venter, at det sammenlignelige kvartalssalg vil stige med lave encifrede tal sammenlignet med forventningerne om et fald på 0,3 pct. ifølge data indsamlet af LSEG.
American Eagle var ellers under beskydning i sommer, da selskabet droppede sin "fantastiske jeans"-kampagne med Sydney Sweeney, da den af nogle blev kaldt racistisk. Men så kom den amerikanske præsident, Donald Trump, på banen og skrev på sit sociale medie Truth Social:
- Sydney Sweeney, en registreret republikaner, har den "hotteste" reklame derude. Den er for American Eagle, og jeansene flyver ned fra hylderne, skrev præsidenten på Truth Social.
Kritikken gik på, at Sydney Sweeney i reklamen sagde, at "gener går i arv fra forældre til afkom og ofte bestemmer træk som hårfarve, personlighed og endda øjenfarve". Hun slutter af med at sige "mine jeans er blå". Og det blev af flere blevet opfattet som racistisk og fik siden fået American Eagle til at forsvare reklamen og sige, at reklamen udelukkende handler om jeans og ikke gener, der i udtalen kan lyde ens på engelsk.
I slutningen af august kom Travis Kelce ind i folden, hvor Kansas City-spillerens mærke "AE x Tru Kolors" indgik i et partnerskab.
.\\˙ MarketWire
Charlotte Mackeprang +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail:[email protected], www.marketwire.dk
Det er højprofilerede reklamekampagner for jeans og tøj med skuespilleren Sydney Sweeney og National Football League (NFL)-stjernen Travis Kelce, der får kunderne til at rive produkterne ned fra hylderne.
Sydney Sweeney, der blandt andet er kendt fra tv-serierne Everything Sucks! og The Handmaid´s Tale samt den Quentin Tarantino-instruerede film Once Upon a Time in Hollywood, reklamerer for efterårskollektionen "Great Jeans". Og hun står nu bag en "hidtil uset tilgang af nye kunder på bare seks uger", siger marketingdirektør Craig Brommers efter onsdagens regnskab, der landede bedre end ventet.
I et forsøg på at tiltrække unge forbrugere og Generation Z-kunder har American Eagle også slået pjalterne sammen med Tracy Kelces tøjmærke Tru Kolors, tennisspilleren Coco Gauff og skuespillerinden Jenna Ortega.
- Et spring på 25 pct. giver også stor tillid til, at den kendisdrevne efterspørgselsbølge holder igennem feriesæsonen, siger Michael Ashley Schulman, partner hos Running Point Capital Advisors, ifølge Reuters.
Kigges der frem mod tredje kvartal, slår tøjproducenten forventningerne. American Eagle venter, at det sammenlignelige kvartalssalg vil stige med lave encifrede tal sammenlignet med forventningerne om et fald på 0,3 pct. ifølge data indsamlet af LSEG.
American Eagle var ellers under beskydning i sommer, da selskabet droppede sin "fantastiske jeans"-kampagne med Sydney Sweeney, da den af nogle blev kaldt racistisk. Men så kom den amerikanske præsident, Donald Trump, på banen og skrev på sit sociale medie Truth Social:
- Sydney Sweeney, en registreret republikaner, har den "hotteste" reklame derude. Den er for American Eagle, og jeansene flyver ned fra hylderne, skrev præsidenten på Truth Social.
Kritikken gik på, at Sydney Sweeney i reklamen sagde, at "gener går i arv fra forældre til afkom og ofte bestemmer træk som hårfarve, personlighed og endda øjenfarve". Hun slutter af med at sige "mine jeans er blå". Og det blev af flere blevet opfattet som racistisk og fik siden fået American Eagle til at forsvare reklamen og sige, at reklamen udelukkende handler om jeans og ikke gener, der i udtalen kan lyde ens på engelsk.
I slutningen af august kom Travis Kelce ind i folden, hvor Kansas City-spillerens mærke "AE x Tru Kolors" indgik i et partnerskab.
.\\˙ MarketWire
Charlotte Mackeprang +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail:[email protected], www.marketwire.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her