09. jul. 2025 kl. 11:31
82 visninger
Artiklen er leveret af Marketwire og er ikke et udtryk for Sydinvests holdninger, vurderinger eller forventninger.

Britisk reklamevirksomhed falder til 16-årigt lavpunkt ef...

Den britiske reklamevirksomhed WPP falder på børsen i London onsdag til det laveste niveau siden 2009 efter en handelsopdatering for første halvår, der tegner et dystert billede af de øjeblikkelige markedsbetingelser.

- Siden årets begyndelse har vi stået over for et udfordrende handelsmiljø med et stigende makroøkonomisk pres og en lavere nettotilgang af nye forretninger. Mens vi forventede, at andet kvartal ville svare til første kvartal, var resultaterne i juni dårligere end forventet, og vi forventer, at dette handelsmønster i første halvår vil fortsætte i andet halvår, siger Mark Read, som er administrerende direktør for WPP.

Udviklingen og udsigterne får også virksomheden til at nedjustere forventningerne til hele året, hvor omsætningen minus gennemløbsomkostninger nu ses falde med 3-5 pct. Tidligere var forventningen et spænd mellem en uændret omsætning og et fald på 2 pct.

Desuden venter WPP nu et fald i den samlede driftsoverskudsmargin på 50 til 175 basispoint mod tidligere en omtrent uændret margin.

- Vores fokus er fortsat på at sikre den rette balance mellem at investere i virksomheden på lang sigt og fortsætte med at reducere de strukturelle omkostninger, samtidig med at vi træffer passende foranstaltninger for at reagere på det nuværende handelsmiljø, siger Mark Read.

Aktien i WPP ligger på børsen i London onsdag ved 11.15-tiden 16,3 pct. lavere i 441,60 pence, og den er år til dato nu faldet 46 pct.

.\\˙ MarketWire



Flemming Thestrup Andersen +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk

Hvordan vil du
vurdere artiklen?

Vær den første til at anmelde

Mest læste artikler

Skal vi holde dig orienteret?

Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.

Tilmeld dig her