Bryggeriet Carlsberg har udvidet sin ledelse med to personer i form af Esther Wu, der kommer fra en anden rolle i selskabet, og Yves Briantais, som kommer til fra amerikanske Colgate-Palmolive.
Esther Wu bliver ny teknologidirektør - Chief Information Officer - og med forfremmelsen af hende tager topchef Jacob Aarup-Andersen endnu et skridt mod sit eget mål om at få flere kvinder ind i topledelsen.
- Vi kan ikke være seriøse omkring diversitet, hvis hele ledelsen er hvide, midaldrende mænd. Vi er nødt til at have en ledergruppe, der er divers, fordi det er med til at skabe diverse teams i hele virksomheden, siger Jacob Aarup-Andersen ifølge erhvervsmediet Finans.
Yves Briantais, der har haft en række ledelsesroller hos Colgate-Palmolive, bliver samtidig marketingdirektør hos Carlsberg.
Rollen som marketingdirektør er nyoprettet og skal være med til at sikre yderligere vækst i forbindelse med Accelerate Sail-strategien, oplyser Carlsberg.
Med den strategi er ambitionen at vokse med gennemsnitligt 4-6 pct. organisk målt på omsætningen. Desuden skal den organiske vækst af driftsresultatet ligge over det niveau.
Strategien blev opdateret, efter at Jacob Aarup-Andersen sidste år overtog direktørposten hos Carlsberg.
.\\˙ MarketWire
Mikkel Brix Kvols +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Esther Wu bliver ny teknologidirektør - Chief Information Officer - og med forfremmelsen af hende tager topchef Jacob Aarup-Andersen endnu et skridt mod sit eget mål om at få flere kvinder ind i topledelsen.
- Vi kan ikke være seriøse omkring diversitet, hvis hele ledelsen er hvide, midaldrende mænd. Vi er nødt til at have en ledergruppe, der er divers, fordi det er med til at skabe diverse teams i hele virksomheden, siger Jacob Aarup-Andersen ifølge erhvervsmediet Finans.
Yves Briantais, der har haft en række ledelsesroller hos Colgate-Palmolive, bliver samtidig marketingdirektør hos Carlsberg.
Rollen som marketingdirektør er nyoprettet og skal være med til at sikre yderligere vækst i forbindelse med Accelerate Sail-strategien, oplyser Carlsberg.
Med den strategi er ambitionen at vokse med gennemsnitligt 4-6 pct. organisk målt på omsætningen. Desuden skal den organiske vækst af driftsresultatet ligge over det niveau.
Strategien blev opdateret, efter at Jacob Aarup-Andersen sidste år overtog direktørposten hos Carlsberg.
.\\˙ MarketWire
Mikkel Brix Kvols +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her