Carlsberg har endnu ikke formået at sætte ordentligt skub i væksten af alkoholfrie øl på det kinesiske marked. Det står i kontrast til særligt Europa, hvor det alkoholfrie alternativ har vundet solidt indpas.
I Kina vil bryggeriet i stedet forsøge sig med lavere alkoholprocenter, mens rebranding af alkoholfri øl til andre drikkekategorier også kan komme på tale.
Det fortæller CK Lee, Carlsbergs chef på det kinesiske marked, på bryggeriets kapitalmarkedsdag i København onsdag.
- Vi har forsøgt os med alkoholfrie øl i Kina i flere år, men vi har ikke set, at det har vundet frem. Det gælder ikke kun os, men hele branchen. Det, vi til gengæld ser, er, at der er en stigende tendens til øl med lavere alkoholprocenter, siger CK Lee, som videre bemærker, at kinesiske øl i forvejen generelt har lave procenter på omkring 3 pct.
- Så øl med mindre alkohol ser ud til at vinde frem generelt. Men når det er sagt, tror jeg, at konceptet med alkoholfri øl i sig selv måske ikke fungerer så godt i Kina, siger Carlsberg-chefen.
Derfor er Carlsberg også på vej med en ny version af den lokale øl Windflower Snow Moon med blot 1,5 pct. alkohol. Samtidig kan det blive nødvendigt for Carlsberg at rebrande nogle af sine alkoholfri øl.
- Hvis vi kan positionere nogle af drikkevarene uden alkohol, hvor det ikke kaldes øl, kan det måske fungere. Det er noget, som flere forsøger, og vi undersøger også muligheden, siger CK Lee videre.
.\\˙ MarketWire
Frederik Olling Milbæk +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail:[email protected], www.ritzaufinans.dk
I Kina vil bryggeriet i stedet forsøge sig med lavere alkoholprocenter, mens rebranding af alkoholfri øl til andre drikkekategorier også kan komme på tale.
Det fortæller CK Lee, Carlsbergs chef på det kinesiske marked, på bryggeriets kapitalmarkedsdag i København onsdag.
- Vi har forsøgt os med alkoholfrie øl i Kina i flere år, men vi har ikke set, at det har vundet frem. Det gælder ikke kun os, men hele branchen. Det, vi til gengæld ser, er, at der er en stigende tendens til øl med lavere alkoholprocenter, siger CK Lee, som videre bemærker, at kinesiske øl i forvejen generelt har lave procenter på omkring 3 pct.
- Så øl med mindre alkohol ser ud til at vinde frem generelt. Men når det er sagt, tror jeg, at konceptet med alkoholfri øl i sig selv måske ikke fungerer så godt i Kina, siger Carlsberg-chefen.
Derfor er Carlsberg også på vej med en ny version af den lokale øl Windflower Snow Moon med blot 1,5 pct. alkohol. Samtidig kan det blive nødvendigt for Carlsberg at rebrande nogle af sine alkoholfri øl.
- Hvis vi kan positionere nogle af drikkevarene uden alkohol, hvor det ikke kaldes øl, kan det måske fungere. Det er noget, som flere forsøger, og vi undersøger også muligheden, siger CK Lee videre.
.\\˙ MarketWire
Frederik Olling Milbæk +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail:[email protected], www.ritzaufinans.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her