Et lavere internationalt salg af software betød tilbagegang på hovedposterne i Cbrains regnskab for første halvår.
Det viser regnskabet, der er offentliggjort torsdag morgen.
Omsætningen fra den internationale forretning var i perioden ramt af et skift i leveringstimingen samt opstarten af et projekt. Det internationale salg faldt med 17 pct. i perioden, mens den samlede omsætning havde en negativ vækst på 5 pct.
- Selv om omsætningen i første halvår var lavere som følge af et fald i salget af "one-time"-softwarelicenser, er vi opmuntret af en god præstation i de tilbagevendende salgsstrømme, siger administrerende direktør Per Tejs Knudsen i regnskabet.
"One-time"-licenser er software, som køberen modsat med abonnementsbaserede løsninger kun betaler én gang for.
- Første halvår demonstrerede en stærk underliggende forretning med abonnentvækst på 24 pct. og en vækst i serviceomsætningen på 15 pct., fortsætter han.
Bedre gik det på hjemmemarkedet, hvor en "stabil indenlandsk markedspræstation" sikrede en vækst på 2 pct.
- Stigningen afspejler en vedvarende efterspørgsel efter konsulentservices, uddannelse og træning, forklarer Cbrain i regnskabet.
Faldet i den samlede omsætning sætter sit præg på resten af regnskabet, der også er ramt af tilbagegang.
På bundlinjen stod 24,1 mio. kr. mod 38,1 mio. kr. i samme periode af 2024.
Cbrain fastholder forventningerne til 2025 om en omsætningsvækst på 10-15 pct. og en indtjeningsmargin, EBIT, på 18-23 pct.
Tabel for Cbrains regnskab for andet halvår af 2025:
Hvordan vil du
Det viser regnskabet, der er offentliggjort torsdag morgen.
Omsætningen fra den internationale forretning var i perioden ramt af et skift i leveringstimingen samt opstarten af et projekt. Det internationale salg faldt med 17 pct. i perioden, mens den samlede omsætning havde en negativ vækst på 5 pct.
- Selv om omsætningen i første halvår var lavere som følge af et fald i salget af "one-time"-softwarelicenser, er vi opmuntret af en god præstation i de tilbagevendende salgsstrømme, siger administrerende direktør Per Tejs Knudsen i regnskabet.
"One-time"-licenser er software, som køberen modsat med abonnementsbaserede løsninger kun betaler én gang for.
- Første halvår demonstrerede en stærk underliggende forretning med abonnentvækst på 24 pct. og en vækst i serviceomsætningen på 15 pct., fortsætter han.
Bedre gik det på hjemmemarkedet, hvor en "stabil indenlandsk markedspræstation" sikrede en vækst på 2 pct.
- Stigningen afspejler en vedvarende efterspørgsel efter konsulentservices, uddannelse og træning, forklarer Cbrain i regnskabet.
Faldet i den samlede omsætning sætter sit præg på resten af regnskabet, der også er ramt af tilbagegang.
På bundlinjen stod 24,1 mio. kr. mod 38,1 mio. kr. i samme periode af 2024.
Cbrain fastholder forventningerne til 2025 om en omsætningsvækst på 10-15 pct. og en indtjeningsmargin, EBIT, på 18-23 pct.
Tabel for Cbrains regnskab for andet halvår af 2025:
#
Mio. kr. H1 2025 H1 2024 FY 2024
-----------------------------------------
Omsætning 132,3 139,2 267,8
EBIT 32,8 43,9 88,3
Resultat før skat 31,3 42,9 86,0
Nettoresultat 24,1 31,8 64,8
-----------------------------------------
#
Cbrains forventninger til 2025:
Mio. kr. H1 2025 H1 2024 FY 2024
-----------------------------------------
Omsætning 132,3 139,2 267,8
EBIT 32,8 43,9 88,3
Resultat før skat 31,3 42,9 86,0
Nettoresultat 24,1 31,8 64,8
-----------------------------------------
#
Cbrains forventninger til 2025:
#
Ved H1 2025 Ved Q1 ´25 Ved FY ´24
------------------------------------------------------------
Omsætningsvækst (pct) 10-15 10-15 10-15
Indtjeningsmargin før skat 18-23 18-23 18-23
(pct)
------------------------------------------------------------
#
.\\˙ MarketWire
Morten Frederik Heltoft +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Ved H1 2025 Ved Q1 ´25 Ved FY ´24
------------------------------------------------------------
Omsætningsvækst (pct) 10-15 10-15 10-15
Indtjeningsmargin før skat 18-23 18-23 18-23
(pct)
------------------------------------------------------------
#
.\\˙ MarketWire
Morten Frederik Heltoft +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her