Coloplast vil udvide sin tilstedeværelse på det amerikanske sårplejemarked med lanceringen af tryksårsproduktet Biatain Silicone Fit.
Investeringen kommer samtidig med en "signifikant" investering i og udvidelse af Coloplasts amerikanske salgsorganisation inden for sårpleje, der skal drive væksten.
Det oplyser Coloplast i en meddelelse.
Introduktionen af Biatain Silicone Fit skal bistå Coloplast i at tage markedsandele på sårplejemarkedet i USA. Produktet er særligt målrettet forebyggelse og behandling af tryksår - også kendt som liggesår - men anvendes også til kroniske sår.
I USA bliver 10,5 mio. patienter ifølge Coloplast årligt påvirket af kroniske sår, mens 2,5 mio. patienter udvikler tryksår.
- Vi introducerer nu dette nye produkt i USA, da vi ønsker at øge vores tilstedeværelse på det amerikanske marked for skumbandager. Vi står med et rigtig godt produkt i hænderne, og vi har investeret markant i vores salgsafdeling for at få det fulde potentiale ud af lanceringen, siger Kimbely Ditter, der er vicedirektør for hud- og sårplejeforretningen i Coloplast Nordamerika.
Det globale marked for avancerede sårbandager har en anslået værdi på 26-28 mia. kr. med en årlig vækst på 2-4 pct. Her udgør USA omtrent 25-30 pct.
.\\˙ MarketWire
Morten Frederik Heltoft +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Investeringen kommer samtidig med en "signifikant" investering i og udvidelse af Coloplasts amerikanske salgsorganisation inden for sårpleje, der skal drive væksten.
Det oplyser Coloplast i en meddelelse.
Introduktionen af Biatain Silicone Fit skal bistå Coloplast i at tage markedsandele på sårplejemarkedet i USA. Produktet er særligt målrettet forebyggelse og behandling af tryksår - også kendt som liggesår - men anvendes også til kroniske sår.
I USA bliver 10,5 mio. patienter ifølge Coloplast årligt påvirket af kroniske sår, mens 2,5 mio. patienter udvikler tryksår.
- Vi introducerer nu dette nye produkt i USA, da vi ønsker at øge vores tilstedeværelse på det amerikanske marked for skumbandager. Vi står med et rigtig godt produkt i hænderne, og vi har investeret markant i vores salgsafdeling for at få det fulde potentiale ud af lanceringen, siger Kimbely Ditter, der er vicedirektør for hud- og sårplejeforretningen i Coloplast Nordamerika.
Det globale marked for avancerede sårbandager har en anslået værdi på 26-28 mia. kr. med en årlig vækst på 2-4 pct. Her udgør USA omtrent 25-30 pct.
.\\˙ MarketWire
Morten Frederik Heltoft +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her