Enhver prognose bør tage forbehold for, at noget kan gå galt.
Sådan lyder det fra den midlertidige administrerende direktør, Lars Rasmussen, ved Coloplasts kapitalmarkedsdag tirsdag. Og han tilføjer:
- Der er bare for meget, der er gået galt.
Kommentarerne kommer under en spørgerunde fra analytikerne i forbindelse med kapitalmarkedsdagen. Her spørger Martin Parkhøi fra SEB, om Coloplasts nye langsigtede prognose tager højde for bump på vejen.
Spørgsmålet følger en strategi periode med flere benspænd - særligt har det kinesiske marked udfordret i sådan en grad, at Coloplast ikke længere betragter markedet som en vækstplatform, men nu blot et marked med lav encifret vækst.
- Der er ingen tvivl om, at vi har haft udfordringer, vi ikke har ventet. Dem skal vi arbejde igennem - også i fremtiden, siger Coloplasts finansdirektør Anders Lonning-Skovgaard og tilføjer, at den kinesiske modvind ventes at fortsætte også næste år.
Udfordringerne i Kina tæller blandt andet et stagnerende stomimarked og senest et sårplejeprodukt, der er blevet trukket tilbage som følge af udfordringer med at efterleve særlige tekniske krav i Kina.
Tirsdag har Coloplast også fremlagt sine langsigtede mål frem til 2029/30 under strategien Impact4. Her er ventet en organisk vækst på 7-8 pct. og en vækst i driftsoverskuddet i faste valutaer og før særlige poster på niveau eller bedre end toplinjevæksten.
Den nye strategi overtager efter den hidtidige, Strive25, der har budt på modvind for medicoselskabet, der derfor ikke har kunnet indfri sine egne mål - blandt andet om en organisk vækst på 7-9 pct.
- Vi har ikke leveret på den hidtidige strategi. Det er en anden verden, siger Lars Rasmussen.
- Nu er vi i 2025, og det er en meget anden situation og et andet miljø. Det er derfor, vi mener, at 7-8 pct. er både realistisk og ambitiøst for os.
.\\˙ MarketWire
Morten Frederik Heltoft +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Sådan lyder det fra den midlertidige administrerende direktør, Lars Rasmussen, ved Coloplasts kapitalmarkedsdag tirsdag. Og han tilføjer:
- Der er bare for meget, der er gået galt.
Kommentarerne kommer under en spørgerunde fra analytikerne i forbindelse med kapitalmarkedsdagen. Her spørger Martin Parkhøi fra SEB, om Coloplasts nye langsigtede prognose tager højde for bump på vejen.
Spørgsmålet følger en strategi periode med flere benspænd - særligt har det kinesiske marked udfordret i sådan en grad, at Coloplast ikke længere betragter markedet som en vækstplatform, men nu blot et marked med lav encifret vækst.
- Der er ingen tvivl om, at vi har haft udfordringer, vi ikke har ventet. Dem skal vi arbejde igennem - også i fremtiden, siger Coloplasts finansdirektør Anders Lonning-Skovgaard og tilføjer, at den kinesiske modvind ventes at fortsætte også næste år.
Udfordringerne i Kina tæller blandt andet et stagnerende stomimarked og senest et sårplejeprodukt, der er blevet trukket tilbage som følge af udfordringer med at efterleve særlige tekniske krav i Kina.
Tirsdag har Coloplast også fremlagt sine langsigtede mål frem til 2029/30 under strategien Impact4. Her er ventet en organisk vækst på 7-8 pct. og en vækst i driftsoverskuddet i faste valutaer og før særlige poster på niveau eller bedre end toplinjevæksten.
Den nye strategi overtager efter den hidtidige, Strive25, der har budt på modvind for medicoselskabet, der derfor ikke har kunnet indfri sine egne mål - blandt andet om en organisk vækst på 7-9 pct.
- Vi har ikke leveret på den hidtidige strategi. Det er en anden verden, siger Lars Rasmussen.
- Nu er vi i 2025, og det er en meget anden situation og et andet miljø. Det er derfor, vi mener, at 7-8 pct. er både realistisk og ambitiøst for os.
.\\˙ MarketWire
Morten Frederik Heltoft +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her