02. maj 2024 kl. 08:40
65 visninger
Artiklen er leveret af Marketwire og er ikke et udtryk for Sydinvests holdninger, vurderinger eller forventninger.

Diamanter er en piges - og Pandoras - bedste ven

Pandoras motto er er "luksus, der er til at betale". Og som et forholdsvis nyt skud på stammen, er der kommet diamanter i smykkemontrene hos Pandora.

Og det går rigtig godt for de lidt dyrere smykker. I årets første kvartal voksede salget med svimlende 87 pct.

- Vi skal huske på, at vi kommer fra en meget lille base, siger Alexander Lacik, der er direktør for Pandora, til MarketWire.

De laboratoriefremstillede diamanter blev lanceret i foråret 2021 på det britisk marked - og er siden blevet udrullet til flere lande. Det handler for Pandora om at komme ind på et globalt marked på 500 mia. kr.

Strategien er at nå en samlet omsætning på 1 mia. kr. i 2026 - sidste år lød salget på 265 mio. kr.

I første kvartal landede salget af smykker med diamanter på 63 mio. kr. mod 34 mio. kr. i kvartalet sidste år - en vækst på 87 pct.

- Det er et vigtigt skridt for os - selvom diamanter kun udgør 1 pct. af den samlede omsætning, påpeger Alexander Lacik.

.\\˙ MarketWire



Charlotte Mackeprang +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail:[email protected], www.marketwire.dk

Hvordan vil du
vurdere artiklen?

Vær den første til at anmelde

Skal vi holde dig orienteret?

Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.

Tilmeld dig her