02. maj 2024 kl. 08:40
47 visninger
Artiklen er leveret af Marketwire og er ikke et udtryk for Sydinvests holdninger, vurderinger eller forventninger.

Diamanter er en piges - og Pandoras - bedste ven

Pandoras motto er er "luksus, der er til at betale". Og som et forholdsvis nyt skud på stammen, er der kommet diamanter i smykkemontrene hos Pandora.

Og det går rigtig godt for de lidt dyrere smykker. I årets første kvartal voksede salget med svimlende 87 pct.

- Vi skal huske på, at vi kommer fra en meget lille base, siger Alexander Lacik, der er direktør for Pandora, til MarketWire.

De laboratoriefremstillede diamanter blev lanceret i foråret 2021 på det britisk marked - og er siden blevet udrullet til flere lande. Det handler for Pandora om at komme ind på et globalt marked på 500 mia. kr.

Strategien er at nå en samlet omsætning på 1 mia. kr. i 2026 - sidste år lød salget på 265 mio. kr.

I første kvartal landede salget af smykker med diamanter på 63 mio. kr. mod 34 mio. kr. i kvartalet sidste år - en vækst på 87 pct.

- Det er et vigtigt skridt for os - selvom diamanter kun udgør 1 pct. af den samlede omsætning, påpeger Alexander Lacik.

.\\˙ MarketWire



Charlotte Mackeprang +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail:[email protected], www.marketwire.dk

Hvordan vil du
vurdere artiklen?

Vær den første til at anmelde

Mest læste artikler

Skal vi holde dig orienteret?

Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.

Tilmeld dig her