Forsikringsselskaber skal løbende sikre, at deres produkter er tidssvarende og opfylder kundernes behov.
Det gælder også prissætningen, slår Finanstilsynet fast i en meddelelse torsdag, en måned efter at Konkurrencerådet i en analyse af markedet for skadeforsikringer til private blandt andet kritiserede prissætningen.
Derfor har Finanstilsynet fulgt kritikken fra Konkurrencerådet til dørs og sendt brev til alle selskaber, der sælger private skadeforsikringer, og gjort opmærksom på pligten til løbende at justere prissætning, heriblandt identificere urimelig prissætning.
Samtidig informerer Finanstilsynet selskaberne om at iværksætte foranstaltninger, der skal imødegå urimelig prissætning.
- Vi har med interesse noteret os konklusionerne i Konkurrencerådets analyse af konkurrencen på skadesforsikringsmarkedet, siger Ulla Brøns Petersen, der er chef for Finanstilsynets forbrugerkontor, i meddelelsen.
- Undersøgelsen har afdækket en risiko for, at nogle forsikringsselskabers prissætning kan være urimelig. Det følger vi op på over for selskaberne, fortsætter hun.
Blandt nedslagspunkterne i Finanstilsynets brev til forsikringsselskaberne er, at nogle kundegrupper betaler en højere pris end andre, samt en risiko for urimelig prissætning på markedet for skadeforsikring til private.
- En sådan prissætning kan indebære, at forsikringsdistributørerne ikke handler redeligt og loyalt over for kunderne, og at produkterne ikke i hele produkternes levetid er i overensstemmelse med kundernes mål, behov og karakteristika, fremgår det af brevet.
Finanstilsynet vil følge området nøje og inden for "en passende periode" følge op på brevet med en undersøgelse, der skal vise, om selskaberne har handlet tilstrækkeligt for at hindre uhensigtsmæssig prissætning.
.\\˙ MarketWire
Morten Frederik Heltoft +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Det gælder også prissætningen, slår Finanstilsynet fast i en meddelelse torsdag, en måned efter at Konkurrencerådet i en analyse af markedet for skadeforsikringer til private blandt andet kritiserede prissætningen.
Derfor har Finanstilsynet fulgt kritikken fra Konkurrencerådet til dørs og sendt brev til alle selskaber, der sælger private skadeforsikringer, og gjort opmærksom på pligten til løbende at justere prissætning, heriblandt identificere urimelig prissætning.
Samtidig informerer Finanstilsynet selskaberne om at iværksætte foranstaltninger, der skal imødegå urimelig prissætning.
- Vi har med interesse noteret os konklusionerne i Konkurrencerådets analyse af konkurrencen på skadesforsikringsmarkedet, siger Ulla Brøns Petersen, der er chef for Finanstilsynets forbrugerkontor, i meddelelsen.
- Undersøgelsen har afdækket en risiko for, at nogle forsikringsselskabers prissætning kan være urimelig. Det følger vi op på over for selskaberne, fortsætter hun.
Blandt nedslagspunkterne i Finanstilsynets brev til forsikringsselskaberne er, at nogle kundegrupper betaler en højere pris end andre, samt en risiko for urimelig prissætning på markedet for skadeforsikring til private.
- En sådan prissætning kan indebære, at forsikringsdistributørerne ikke handler redeligt og loyalt over for kunderne, og at produkterne ikke i hele produkternes levetid er i overensstemmelse med kundernes mål, behov og karakteristika, fremgår det af brevet.
Finanstilsynet vil følge området nøje og inden for "en passende periode" følge op på brevet med en undersøgelse, der skal vise, om selskaberne har handlet tilstrækkeligt for at hindre uhensigtsmæssig prissætning.
.\\˙ MarketWire
Morten Frederik Heltoft +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her