Sigtbarheden øges gradvist på GN´s markeder inden for headsets og videoudstyr samt gamingudstyr, og efter andet kvartal er det danske selskab et sted, hvor der efterhånden kan spores en form for stabilitet.
Sådan lyder meldingen fra Peter Karlstromer, der er administrerende direktør hos GN, efter torsdag morgens regnskab.
- Inden for Enterprise og Gaming falder usikkerheden omkring handel lidt. Jeg vurderer, at vi ser en form for stabilitet nu, siger topchefen til MarketWire.
Den øgede stabilitet skyldes både generelt mere ro på handelskrigens udvikling, men også en række tiltag, som GN har iværksat for at stå bedre i et usikkert miljø.
Det drejer sig blandt andet om prisstigninger, men i høj grad også omdirigering af varer og flytning af produktion, der giver mulighed for at omgå toldsatser så godt som muligt.
STÆRKT TILFREDSSTILLENDE MED FLAD VÆKST I GAMING
Produktionen i Kina er blandt andet blevet flyttet til en række andre omkringliggende lande som Vietnam, Malaysia, Thailand og Taiwan.
- Vi har arbejdet meget med vores forsyningskæde og fleksibiliteten i den. Mod slutningen af året kan vi producere stort set alle produkter i Enterprise og Gaming i andre lande, siger Peter Karlstromer.
For særligt gamingforretningen er told et stort tema, fordi alle varer produceres i lande, der er omfattet af told, og omkring halvdelen af salget er på det amerikanske marked.
Det betyder også, at GN-ledelsen ser det som ganske stærkt, at den organiske vækst i andet kvartal blev 0 pct., hvilket da også var klart bedre end konsensus blandt analytikerne om minus 4,9 pct.
- Gaming er fladt, og det synes vi også er et fantastisk resultat - og tydeligvis bedre end markedet, siger Peter Karlstromer.
Han påpeger dog, at selv om meget af produktionen er flyttet væk fra Kina, der har været centrum for mange af USA´s toldudbrud, er den stadig i lande, der også er omfattet af øgede toldsatser efter Donald Trumps overtagelse af præsidentembedet i USA og hans ret aggressive tilgang til handelspolitikken.
- Vi er ikke immune over for toldsatser, erkender Peter Karlstromer.
.\\˙ MarketWire
Mikkel Brix Kvols +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Sådan lyder meldingen fra Peter Karlstromer, der er administrerende direktør hos GN, efter torsdag morgens regnskab.
- Inden for Enterprise og Gaming falder usikkerheden omkring handel lidt. Jeg vurderer, at vi ser en form for stabilitet nu, siger topchefen til MarketWire.
Den øgede stabilitet skyldes både generelt mere ro på handelskrigens udvikling, men også en række tiltag, som GN har iværksat for at stå bedre i et usikkert miljø.
Det drejer sig blandt andet om prisstigninger, men i høj grad også omdirigering af varer og flytning af produktion, der giver mulighed for at omgå toldsatser så godt som muligt.
STÆRKT TILFREDSSTILLENDE MED FLAD VÆKST I GAMING
Produktionen i Kina er blandt andet blevet flyttet til en række andre omkringliggende lande som Vietnam, Malaysia, Thailand og Taiwan.
- Vi har arbejdet meget med vores forsyningskæde og fleksibiliteten i den. Mod slutningen af året kan vi producere stort set alle produkter i Enterprise og Gaming i andre lande, siger Peter Karlstromer.
For særligt gamingforretningen er told et stort tema, fordi alle varer produceres i lande, der er omfattet af told, og omkring halvdelen af salget er på det amerikanske marked.
Det betyder også, at GN-ledelsen ser det som ganske stærkt, at den organiske vækst i andet kvartal blev 0 pct., hvilket da også var klart bedre end konsensus blandt analytikerne om minus 4,9 pct.
- Gaming er fladt, og det synes vi også er et fantastisk resultat - og tydeligvis bedre end markedet, siger Peter Karlstromer.
Han påpeger dog, at selv om meget af produktionen er flyttet væk fra Kina, der har været centrum for mange af USA´s toldudbrud, er den stadig i lande, der også er omfattet af øgede toldsatser efter Donald Trumps overtagelse af præsidentembedet i USA og hans ret aggressive tilgang til handelspolitikken.
- Vi er ikke immune over for toldsatser, erkender Peter Karlstromer.
.\\˙ MarketWire
Mikkel Brix Kvols +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her