Den svenske tøjgigant H&M var i andet kvartal påvirket af "ufavorabelt" vejr, og selv om tøjsalget voksede i perioden, levede væksten ikke op til analytikernes forventninger.
- Salget i andet kvartal var påvirket af ufavorabelt vejr sammenlignet med samme periode sidste år på flere af H&M´s store markeder, skriver tøjproducenten i en periodemeddelelse for andet kvartal af den forskudte regnskabsperiode 2022/23.
- Juni er kommet godt fra start, tilføjes det.
H&M solgte i marts, april og maj for 57,62 mia. svenske kr., hvilket svarer til en vækst på 5,7 pct. sammenlignet med samme periode sidste år. Det var dog stadig under de 58,34 mia. svenske kr., som analytikerne ifølge Bloomberg News havde regnet med.
Opgjort i lokale valutaer var salgsvæksten nogenlunde flad sammenlignet med sidste år, oplyser selskabet.
Det endelige regnskab offentliggøres 29. juni.
.\\˙ MarketWire
Morten Frederik Heltoft +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
- Salget i andet kvartal var påvirket af ufavorabelt vejr sammenlignet med samme periode sidste år på flere af H&M´s store markeder, skriver tøjproducenten i en periodemeddelelse for andet kvartal af den forskudte regnskabsperiode 2022/23.
- Juni er kommet godt fra start, tilføjes det.
H&M solgte i marts, april og maj for 57,62 mia. svenske kr., hvilket svarer til en vækst på 5,7 pct. sammenlignet med samme periode sidste år. Det var dog stadig under de 58,34 mia. svenske kr., som analytikerne ifølge Bloomberg News havde regnet med.
Opgjort i lokale valutaer var salgsvæksten nogenlunde flad sammenlignet med sidste år, oplyser selskabet.
Det endelige regnskab offentliggøres 29. juni.
.\\˙ MarketWire
Morten Frederik Heltoft +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her