Leo Pharma har holdt sig til ilden i første halvår af 2025, hvor selskabet har sikret store partnerskabsaftaler med blandt andet amerikanske Gilead og tyske Boehringer Ingelheim.
I det danske medicinalselskab er man fortsat indstillet på at udvide porteføljen til nye områder med ubehandlede behov. Ude i verden er man også indstillet på at samarbejde med Leo Pharma.
Det fortæller topchef Christophe Bourdon til MarketWire:
- Siden begyndelsen af året, hvor vi underskrev aftaler med Gilead og Boehringer, har telefonen ringet. Selskaber ringer til os, fordi de ser os som en sand unik, global partner til at udvikle og kommercialisere medicinalprodukter inden for dermatologi over hele kloden, siger han.
Leo Pharma har nu tre strategiske produkter på markedet i USA: Spevigo, Adbry og senest Anzupgo, der blev godkendt i juli til behandling af kronisk håndeksem.
Men der er flere ubehandlede områder inden for dermatologi - faktisk tusinder, siger topchefen.
- Medicinsk dermatologi har stadig tusindvis af sygdomme uden godkendte behandlinger. Det er et stort uudforsket område. Med de to aftaler, vi har indgået, ... er vi blevet den mest troværdige innovationspartner på området.
- Vi kan virkelig mestre alle slags behandlingstyper, så vi kan ændre behandlingsstandarden, fortsætter han.
Særligt vil selskabet fokusere på midler, der kan dække flere sygdomsområder. Det gælder blandt andet Anzupgo, som foruden at være godkendt til behandling håndeksem også forskes med som behandling af plaquepsoriasis i USA.
Leo Pharma har lige nu i omegnen af 4 mia. kr. i pengekassen, som selskabet er klar til at bruge, hvis muligheden skulle byde sig.
FREMSKRIDT I PIPELINEN
Sideløbende med fokus på de tre strategiske brands fokuserer man på at udvikle de aktiver, som selskabet har i hænde.
- Vi fortsætter med at gøre fremskridt. Der er nogle prækliniske aktiver, vi ikke har informeret om endnu, men vi har også gjort nogle investeringer her.
- Vi fortsætter med at udvikle de aktiver, vi har, og søger nye aftaler, der kan øge selskabets værdi, fortsætter Christophe Bourdon.
BØRSNOTERING FORLØBER PLANMÆSSIGT
Leo Pharma arbejder fortsat mod en børsnotering. Senest har der været tale om, at selskabet kunne gå på børsen i løbet af 2026.
For Christophe Bourdon handler det i første omgang om at levere på de tre mål, som selskabet har sat, fortæller han til MarketWire.
- Det vigtige er, at halvårsresultaterne viser vores engagement i at drive væksten, skabe innovation - det er vigtige markører for en børsnotering.
.\\˙ MarketWire
Morten Frederik Heltoft +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
I det danske medicinalselskab er man fortsat indstillet på at udvide porteføljen til nye områder med ubehandlede behov. Ude i verden er man også indstillet på at samarbejde med Leo Pharma.
Det fortæller topchef Christophe Bourdon til MarketWire:
- Siden begyndelsen af året, hvor vi underskrev aftaler med Gilead og Boehringer, har telefonen ringet. Selskaber ringer til os, fordi de ser os som en sand unik, global partner til at udvikle og kommercialisere medicinalprodukter inden for dermatologi over hele kloden, siger han.
Leo Pharma har nu tre strategiske produkter på markedet i USA: Spevigo, Adbry og senest Anzupgo, der blev godkendt i juli til behandling af kronisk håndeksem.
Men der er flere ubehandlede områder inden for dermatologi - faktisk tusinder, siger topchefen.
- Medicinsk dermatologi har stadig tusindvis af sygdomme uden godkendte behandlinger. Det er et stort uudforsket område. Med de to aftaler, vi har indgået, ... er vi blevet den mest troværdige innovationspartner på området.
- Vi kan virkelig mestre alle slags behandlingstyper, så vi kan ændre behandlingsstandarden, fortsætter han.
Særligt vil selskabet fokusere på midler, der kan dække flere sygdomsområder. Det gælder blandt andet Anzupgo, som foruden at være godkendt til behandling håndeksem også forskes med som behandling af plaquepsoriasis i USA.
Leo Pharma har lige nu i omegnen af 4 mia. kr. i pengekassen, som selskabet er klar til at bruge, hvis muligheden skulle byde sig.
FREMSKRIDT I PIPELINEN
Sideløbende med fokus på de tre strategiske brands fokuserer man på at udvikle de aktiver, som selskabet har i hænde.
- Vi fortsætter med at gøre fremskridt. Der er nogle prækliniske aktiver, vi ikke har informeret om endnu, men vi har også gjort nogle investeringer her.
- Vi fortsætter med at udvikle de aktiver, vi har, og søger nye aftaler, der kan øge selskabets værdi, fortsætter Christophe Bourdon.
BØRSNOTERING FORLØBER PLANMÆSSIGT
Leo Pharma arbejder fortsat mod en børsnotering. Senest har der været tale om, at selskabet kunne gå på børsen i løbet af 2026.
For Christophe Bourdon handler det i første omgang om at levere på de tre mål, som selskabet har sat, fortæller han til MarketWire.
- Det vigtige er, at halvårsresultaterne viser vores engagement i at drive væksten, skabe innovation - det er vigtige markører for en børsnotering.
.\\˙ MarketWire
Morten Frederik Heltoft +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her