16. apr. 2024 kl. 18:00
169 visninger
Artiklen er leveret af Marketwire og er ikke et udtryk for Sydinvests holdninger, vurderinger eller forventninger.

Luksusvaregigant kæmper med at vokse: Leverer kun akkurat...

LVMH, der står bag flere luksusmærker som Louis Vuitton, Dior og champagnemærket Moët & Chandon, nåede akkurat ikke på højde med analytikernes forventninger til salget i årets første kvartal.

Det skyldes blandt andet et skuffende salg af vin og spiritus. Samlet set er kvartalsvæksten den svageste siden 2016, skriver Bloomberg News.

Den organiske vækst landede i kvartalet på 3 pct. mod estimeret 3,28 pct. blandt analytikere.

Salget i LVMH´s største division for salg af modetøj og lædervarer steg 2 pct. mod estimeret 3,22 pct.

Salget af parfume og kosmetik gik frem med 7 pct. mod estimeret 6,22 pct., mens salget af ure og smykker faldt 2 pct. mod et estimeret fald på 0,75 pct.

Samlet endte omsætningen på 20,69 mia. euro mod ventet 21,18 mia. euro.

Salget i Asien, eksklusive Japan, faldt 6 pct. i kvartalet.

Ikke desto mindre ser LVMH et lyspunkt i Kina, hvor salget af modetøj og lædervarer steg næsten 10 pct. - en fremgang, som LVMH betegner som "meget tilfredsstillende":

.\\˙ MarketWire



Jakob Dalskov +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk

Hvordan vil du
vurdere artiklen?

Vær den første til at anmelde

Mest læste artikler

Skal vi holde dig orienteret?

Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.

Tilmeld dig her