Andet kvartal har - som for Nordea-koncernen som helhed - også været et rigtigt godt kvartal for Nordea Danmark.
Det siger bankdirektørerne Mads Skovlund Pedersen og Helene Bløcher, der er ansvarlig for henholdsvis privat- og erhvervskunderne i Nordea Danmark til MarketWire.
- Privatområdet har været godt hjulpet af renterne og indlånsaldi, siger Mads Skovlund Pedersen.
- Jeg er stolt af vi er vokset på ud- og indlån og at kundetilfredsheden viser fremgang, lyder det fra Helene Bløcher.
Mads Skovlund Pedersen har de foregående par kvartaler talt om vanskelige kvartaler forude. Det er ikke set endnu.
- Vi har pænt inflow af indlånskroner. Det afspejler, at vi har det godt i Danmark, siger Mads Skovlund Pedersen og erkender samtidig, at udlånsmotoren ikke bidrager stort for nuværende.
Han vurderer de fleste kan håndtere de høje renter - "den høje inflation har ikke slået danskerne af brættet". Dertil påpeger han, at forbrugertilliden er på vej op og lønnen er begyndt at stige.
Hen ser lyst, men ikke blåøjet og uden frygt på fremtiden.
- Det, der kan holde mig vågen om natten, er en eskalering af Ukraine-krigen og et kæmpe uventet chok til verdensøkonomien, som vi så fra corona-pandemien, siger han.
Den erhvervsansvarlige Helene Bløcher frygter desuden flere konkurser, som hun ikke har set endnu.
Den største risiko på det område ser hun blandt detailvirksomheder - de kunder der klarede sig bedst under corona. Derimod er hun fortrøstningsfuld for de virksomhedstyper, der klarede sig dårligst under corona, som for eksempel rejseselskaber, forlystelsesparker, og restauranter og take away.
- Kundetilfredsheden i erhverv er vokset de seneste fire kvartaler både hos mellemstore og store kunder, oplyser Helen Bløcher.
Ikke kun i erhvervsdelen er kundetilfredsheden tilfredsstillende. Det er også tilfældet i privatdelen.
- Der er generelt fald i markedet på kundetilfredshed, men vi lukker hullet til vore konkurrenter, siger Mads Skovlund Pedersenn
Det siger bankdirektørerne Mads Skovlund Pedersen og Helene Bløcher, der er ansvarlig for henholdsvis privat- og erhvervskunderne i Nordea Danmark til MarketWire.
- Privatområdet har været godt hjulpet af renterne og indlånsaldi, siger Mads Skovlund Pedersen.
- Jeg er stolt af vi er vokset på ud- og indlån og at kundetilfredsheden viser fremgang, lyder det fra Helene Bløcher.
Mads Skovlund Pedersen har de foregående par kvartaler talt om vanskelige kvartaler forude. Det er ikke set endnu.
- Vi har pænt inflow af indlånskroner. Det afspejler, at vi har det godt i Danmark, siger Mads Skovlund Pedersen og erkender samtidig, at udlånsmotoren ikke bidrager stort for nuværende.
Han vurderer de fleste kan håndtere de høje renter - "den høje inflation har ikke slået danskerne af brættet". Dertil påpeger han, at forbrugertilliden er på vej op og lønnen er begyndt at stige.
Hen ser lyst, men ikke blåøjet og uden frygt på fremtiden.
- Det, der kan holde mig vågen om natten, er en eskalering af Ukraine-krigen og et kæmpe uventet chok til verdensøkonomien, som vi så fra corona-pandemien, siger han.
Den erhvervsansvarlige Helene Bløcher frygter desuden flere konkurser, som hun ikke har set endnu.
Den største risiko på det område ser hun blandt detailvirksomheder - de kunder der klarede sig bedst under corona. Derimod er hun fortrøstningsfuld for de virksomhedstyper, der klarede sig dårligst under corona, som for eksempel rejseselskaber, forlystelsesparker, og restauranter og take away.
- Kundetilfredsheden i erhverv er vokset de seneste fire kvartaler både hos mellemstore og store kunder, oplyser Helen Bløcher.
Ikke kun i erhvervsdelen er kundetilfredsheden tilfredsstillende. Det er også tilfældet i privatdelen.
- Der er generelt fald i markedet på kundetilfredshed, men vi lukker hullet til vore konkurrenter, siger Mads Skovlund Pedersenn
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her