Amerikanerne har længe kunnet løbe ind i reklamer for Novo Nordisks fedmemiddel Wegovy, men snart vil der være yderligere kamp om forbrugernes opmærksomhed i USA, når Eli Lilly efter planen indleder en kampagne for sit konkurrerende middel Zepbound.
Det skriver Yahoo Finance.
I november vil Eli Lilly nemlig for første gang sparke en kampagne for Zepbound i gang.
Nyheden kommer i kølvandet af et skuffende kvartalsregnskab fra Eli Lilly onsdag, hvor netop salget af Zeobound, sammen med diabetesmidlet Mounjaro, som er baseret på samme aktive stof, Tirzepatid, ikke levede op til det ventede.
Det skyldtes dog ikke manglende efterspørgsel, men manglende tilgængelighed af midlet.
Selv om Zepbound har gjort store indhug i andelen af nye recepter med en højere andel end Novos Wegovy, så er den "uhjulpede bevidsthed om Zepbound... faktisk ikke særlig høj", lød det onsdag på en telekonference fra topchef i Eli Lilly, David Ricks.
Zepbound blev først godkendt til fedmebehandling i november sidste år, men allerede i andet kvartal i år blev det til et blockbuster-middel med et salg over 1 mia. dollar. Indtil nu har det som fedmemiddel solgt for mere end 3,2 mia. dollar.
- Vi lancerede denne medicin for næsten et år siden og har ikke gjort nogen reklame. Så jeg synes, det er på tide at introducere mærket, så folk er opmærksomme på det, når de taler med deres læge, lød det også fra Ricks.
Trods det var Zepbound i nogle doser indtil september på de amerikanske sundhedsmyndigheders liste over præparater i restordre.
Eli Lilly vurderer, at Zepbound endnu kun har penetreret 5 pct. af det potentielle marked for midlet.
Eli Lillys aktie faldt onsdag efter det skuffende regnskab med 6,3 pct., mens aktien torsdag sætter sig 0,9 pct.
.\\˙ MarketWire
Redaktion +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Det skriver Yahoo Finance.
I november vil Eli Lilly nemlig for første gang sparke en kampagne for Zepbound i gang.
Nyheden kommer i kølvandet af et skuffende kvartalsregnskab fra Eli Lilly onsdag, hvor netop salget af Zeobound, sammen med diabetesmidlet Mounjaro, som er baseret på samme aktive stof, Tirzepatid, ikke levede op til det ventede.
Det skyldtes dog ikke manglende efterspørgsel, men manglende tilgængelighed af midlet.
Selv om Zepbound har gjort store indhug i andelen af nye recepter med en højere andel end Novos Wegovy, så er den "uhjulpede bevidsthed om Zepbound... faktisk ikke særlig høj", lød det onsdag på en telekonference fra topchef i Eli Lilly, David Ricks.
Zepbound blev først godkendt til fedmebehandling i november sidste år, men allerede i andet kvartal i år blev det til et blockbuster-middel med et salg over 1 mia. dollar. Indtil nu har det som fedmemiddel solgt for mere end 3,2 mia. dollar.
- Vi lancerede denne medicin for næsten et år siden og har ikke gjort nogen reklame. Så jeg synes, det er på tide at introducere mærket, så folk er opmærksomme på det, når de taler med deres læge, lød det også fra Ricks.
Trods det var Zepbound i nogle doser indtil september på de amerikanske sundhedsmyndigheders liste over præparater i restordre.
Eli Lilly vurderer, at Zepbound endnu kun har penetreret 5 pct. af det potentielle marked for midlet.
Eli Lillys aktie faldt onsdag efter det skuffende regnskab med 6,3 pct., mens aktien torsdag sætter sig 0,9 pct.
.\\˙ MarketWire
Redaktion +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her