Novo Nordisk har i den grad forsøgt at skubbe på med tv-reklamer for at øge salget af vægttabsmidlet Wegovy i USA.
En opgørelse fra iSpot.tv estimerer, at Novo brugte lige under 40 mio. dollar, eller godt en kvart mia. kr. på tv-reklamer for Wegovy i juni, skriver branchemediet Fiercepharma.
Det var en del mere end i maj, hvor Novo brugte 24,1 mio. dollar.
Novo sprang da også op ad listen for de største tv-reklamebudgetter for lægemidler til en førsteplads fra en femteplads i maj.
Sidst Novos Wegovy var etter på den liste var i marts.
Novos Ozempic var i øvrigt nier på samme top-liste med et tv-reklamebudget på 11,5 mio. dollar i juni.
Toer på listen i juni var Abbvies psoriasismiddel Skyrizi med et budget på 15,8 mio. dollar - eller mindre end halvdelen af Novos budget for Wegovy.
.\\˙ MarketWire
Jakob Dalskov +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
En opgørelse fra iSpot.tv estimerer, at Novo brugte lige under 40 mio. dollar, eller godt en kvart mia. kr. på tv-reklamer for Wegovy i juni, skriver branchemediet Fiercepharma.
Det var en del mere end i maj, hvor Novo brugte 24,1 mio. dollar.
Novo sprang da også op ad listen for de største tv-reklamebudgetter for lægemidler til en førsteplads fra en femteplads i maj.
Sidst Novos Wegovy var etter på den liste var i marts.
Novos Ozempic var i øvrigt nier på samme top-liste med et tv-reklamebudget på 11,5 mio. dollar i juni.
Toer på listen i juni var Abbvies psoriasismiddel Skyrizi med et budget på 15,8 mio. dollar - eller mindre end halvdelen af Novos budget for Wegovy.
.\\˙ MarketWire
Jakob Dalskov +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her