Novonesis sprængte mere eller mindre forventningsrammerne til, hvad analytikerne havde ventet i de første tre måneder af 2025.
Med en organisk vækst i kvartalet på 11 pct., ramte det over analytikernes forventningerne og kvartalet sidste år.
Men finansdirektøren i Novonesis, Raimer Lehmann, ryster ikke på hænderne, når det gælder forventningerne til hele året, der fastholdes på 5-8 pct.
- Vi har været ude at flage for, at første halvår ville være det stærkeste i 2025, og første kvartal ville gøre det bedst. Oveni kommer, at vores andet halvår kommer til at være præget af vores exit fra Rusland sidste år, siger finansdirektøren til MarketWire.
- Derfor venter vi, at andet halvår bliver en smule mindre end første, hvor vi også venter, at den stærke vækst i Vaskemidler vil bliver normaliseret, siger han.
Rainer Lehmann påpeger, at det stærke momentum fra sidste år er fortsat ind i 2025.
- Men det vil normaliseres - og derfor fastholder vi forventningerne, siger han.
Det er blandt andet den store usikkerhed i verdenshandlen, som finansdirektøren ser som en joker.
- Der er så stor volatilitet derude, hvilket ikke helt havde indfundet sig i første kvartal. Og jeg kan sige, at usikkerheden er steget over de seneste uger, siger han og fortsætter:
- Vi har ingen specifikke indikationer lige nu - men vi venter jo alle på nyhederne hver morgen for at se, hvad der nu venter os.
Her er det ikke kun de amerikanske udmeldinger om øget told, der tænkes på. Det er i høj grad også, hvordan handelskrigen kan tænkes at ramme forbrugerne.
- Det er det, vi hver dag monitorerer, lyder det fra Rainer Lehmann.
Novonesis har produktion i de meste af verden og vil derfor i mindre grad blive ramt af en eventuel øget told på varer importeret til USA, som Donald Trump har truet med.
- Vi kan nu se, at det er vigtigt at have et globalt footprint. Og i USA er de fleste af produkterne, vi sælger, produceret lokalt. Og ellers kan vi optimere vores produktion på kort sigt, siger han og påpeger, at en toldeffekt vil være marginal i 2025.
.\\˙ MarketWire
Charlotte Mackeprang +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail:[email protected], www.marketwire.dk
Med en organisk vækst i kvartalet på 11 pct., ramte det over analytikernes forventningerne og kvartalet sidste år.
Men finansdirektøren i Novonesis, Raimer Lehmann, ryster ikke på hænderne, når det gælder forventningerne til hele året, der fastholdes på 5-8 pct.
- Vi har været ude at flage for, at første halvår ville være det stærkeste i 2025, og første kvartal ville gøre det bedst. Oveni kommer, at vores andet halvår kommer til at være præget af vores exit fra Rusland sidste år, siger finansdirektøren til MarketWire.
- Derfor venter vi, at andet halvår bliver en smule mindre end første, hvor vi også venter, at den stærke vækst i Vaskemidler vil bliver normaliseret, siger han.
Rainer Lehmann påpeger, at det stærke momentum fra sidste år er fortsat ind i 2025.
- Men det vil normaliseres - og derfor fastholder vi forventningerne, siger han.
Det er blandt andet den store usikkerhed i verdenshandlen, som finansdirektøren ser som en joker.
- Der er så stor volatilitet derude, hvilket ikke helt havde indfundet sig i første kvartal. Og jeg kan sige, at usikkerheden er steget over de seneste uger, siger han og fortsætter:
- Vi har ingen specifikke indikationer lige nu - men vi venter jo alle på nyhederne hver morgen for at se, hvad der nu venter os.
Her er det ikke kun de amerikanske udmeldinger om øget told, der tænkes på. Det er i høj grad også, hvordan handelskrigen kan tænkes at ramme forbrugerne.
- Det er det, vi hver dag monitorerer, lyder det fra Rainer Lehmann.
Novonesis har produktion i de meste af verden og vil derfor i mindre grad blive ramt af en eventuel øget told på varer importeret til USA, som Donald Trump har truet med.
- Vi kan nu se, at det er vigtigt at have et globalt footprint. Og i USA er de fleste af produkterne, vi sælger, produceret lokalt. Og ellers kan vi optimere vores produktion på kort sigt, siger han og påpeger, at en toldeffekt vil være marginal i 2025.
.\\˙ MarketWire
Charlotte Mackeprang +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail:[email protected], www.marketwire.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her