Novo Nordisks ærkerival Eli Lilly gentager sin salgsprognose for helåret, efter solid vækst i første kvartal til selskabets to supersællerter, Mounjaro mod type 2-diabetes og Zepbound mod svær overvægt.
Salget af Mounjaro, der ligger i direkte konkurrence med Novos Ozempic, mere end fordoblede omsætningen til 3842 mio. dollar mod ventet 3767 mio. dollar blandt analytikere ifølge Bloomberg News.
Salget af Zepbound mod svær overvægt blev på 2312 mio. dollar mod ventet 2300 mio. dollar.
Begge midler bygger blandt andet på GLP-1, ligesom Novos rivaliserende midler Ozempic mod type 2-diabetes og Wegovy mod svær overvægt.
- Lilly havde en solid start på året med en omsætningsvækst på 45 pct. i forhold til året før, drevet af et stærkt salg af Mounjaro og Zepbound, fremhæver David A. Ricks, formand og administrerende direktør for Lilly, om udviklingen.
For hele året venter Lilly uændret en koncernomsætning på 58,0-61,0 mia. dollar.
Forventningerne til den justerede indtjening per aktie sænker Lilly til 20,78 til 22,28 dollar fra tidligere ventet 22,5 til 24 dollar. Det skyldes regnskabsteknisk regulering (IPR&D charges) i forbindelse med opkøb, skriver Lilly.
Herhjemme stiger Novo 3,3 pct. til 449,20 kr. Lilly falder 3,5 pct. i det amerikanske formarked.
Den amerikanske sundhedskoncern CVS Health annoncerede kort før Lillys regnskab, at den har indgået et partnerskab med Novo om udvidet adgang til Novos vægttabsmiddel Wegovy.
Samtidig fjerner CVS Novo-rivalen Eli Lillys vægttabsmiddel, Zepbound, fra sine lister over foretrukne lægemidler med virkning fra 1. juli, skriver Bloomberg.
.\\˙ MarketWire
Jakob Dalskov +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Salget af Mounjaro, der ligger i direkte konkurrence med Novos Ozempic, mere end fordoblede omsætningen til 3842 mio. dollar mod ventet 3767 mio. dollar blandt analytikere ifølge Bloomberg News.
Salget af Zepbound mod svær overvægt blev på 2312 mio. dollar mod ventet 2300 mio. dollar.
Begge midler bygger blandt andet på GLP-1, ligesom Novos rivaliserende midler Ozempic mod type 2-diabetes og Wegovy mod svær overvægt.
- Lilly havde en solid start på året med en omsætningsvækst på 45 pct. i forhold til året før, drevet af et stærkt salg af Mounjaro og Zepbound, fremhæver David A. Ricks, formand og administrerende direktør for Lilly, om udviklingen.
For hele året venter Lilly uændret en koncernomsætning på 58,0-61,0 mia. dollar.
Forventningerne til den justerede indtjening per aktie sænker Lilly til 20,78 til 22,28 dollar fra tidligere ventet 22,5 til 24 dollar. Det skyldes regnskabsteknisk regulering (IPR&D charges) i forbindelse med opkøb, skriver Lilly.
Herhjemme stiger Novo 3,3 pct. til 449,20 kr. Lilly falder 3,5 pct. i det amerikanske formarked.
Den amerikanske sundhedskoncern CVS Health annoncerede kort før Lillys regnskab, at den har indgået et partnerskab med Novo om udvidet adgang til Novos vægttabsmiddel Wegovy.
Samtidig fjerner CVS Novo-rivalen Eli Lillys vægttabsmiddel, Zepbound, fra sine lister over foretrukne lægemidler med virkning fra 1. juli, skriver Bloomberg.
.\\˙ MarketWire
Jakob Dalskov +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her