NTG spår lavere indtjening i 2024 i forventning om svage makroøkonomiske tendenser og fortsat afdæmpet forbrugertillid.
Det fremgår af årsregnskabet.
Og det er over hele linjen, at markederne er udfordrede. Det gælder vejtransport- og logistikdivisionen, og også luft- og søfragt.
- Vejtransport- og logistikdivisionen forventes at forblive i det nuværende markedsmiljø i 2024, som er kendetegnet ved lave fragtrater, bløde mængder og udfordrende spotmarkeder.
- Luft & søfragtdivisionen forventes at fortsætte med at operere i det nuværende markedsmiljø, der er kendetegnet ved lave fragtrater fragtrater og overudbud af fragtkapacitet, hvilket vil have en negativ indvirkning på både fragtrater og indtjening, skriver NTG.
For det nye regnskabsår 2024 spiller NTG ud med en prognose om et justeret driftsresultat (EBIT) på 500-580 mio. kr.
I det netop afsluttede regnskabsår tjente NTG 630 mio. kr. på den post, så der bliver tale om tilbagegang i år.
Transportkoncernen fastholder til gengæld sit mellemlange mål om at nå et justeret driftsresultat på 1 mia. kr. senest i 2027.
I 2023 bakkede transportkoncernens omsætning til 8,3 mia. kr. fra 10,2 mia. kr., og bundlinjen skrumpede til 407 mio. kr. fra 535 mio. kr.
Tabel over Nordic Transport Groups årsregnskab for 2023:
Hvordan vil du
Det fremgår af årsregnskabet.
Og det er over hele linjen, at markederne er udfordrede. Det gælder vejtransport- og logistikdivisionen, og også luft- og søfragt.
- Vejtransport- og logistikdivisionen forventes at forblive i det nuværende markedsmiljø i 2024, som er kendetegnet ved lave fragtrater, bløde mængder og udfordrende spotmarkeder.
- Luft & søfragtdivisionen forventes at fortsætte med at operere i det nuværende markedsmiljø, der er kendetegnet ved lave fragtrater fragtrater og overudbud af fragtkapacitet, hvilket vil have en negativ indvirkning på både fragtrater og indtjening, skriver NTG.
For det nye regnskabsår 2024 spiller NTG ud med en prognose om et justeret driftsresultat (EBIT) på 500-580 mio. kr.
I det netop afsluttede regnskabsår tjente NTG 630 mio. kr. på den post, så der bliver tale om tilbagegang i år.
Transportkoncernen fastholder til gengæld sit mellemlange mål om at nå et justeret driftsresultat på 1 mia. kr. senest i 2027.
I 2023 bakkede transportkoncernens omsætning til 8,3 mia. kr. fra 10,2 mia. kr., og bundlinjen skrumpede til 407 mio. kr. fra 535 mio. kr.
Tabel over Nordic Transport Groups årsregnskab for 2023:
#
mio. kr. FY 2023 FY 2022
---------------------------------
Omsætning 8338 10.224
EBITDA f.s.p 853 980
Særlige poster -11 -29
Nettoresultat 407 535
Udbytte per aktie 0 0
---------------------------------
#
NTG´s forventninger til 2024:
mio. kr. FY 2023 FY 2022
---------------------------------
Omsætning 8338 10.224
EBITDA f.s.p 853 980
Særlige poster -11 -29
Nettoresultat 407 535
Udbytte per aktie 0 0
---------------------------------
#
NTG´s forventninger til 2024:
#
mio. kr. ved årsregnskab
-----------------------------
Justeret EBIT 500-580
-----------------------------
#
.\\˙ MarketWire
Jakob Dalskov +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
mio. kr. ved årsregnskab
-----------------------------
Justeret EBIT 500-580
-----------------------------
#
.\\˙ MarketWire
Jakob Dalskov +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her