Pandora er kommet med regnskab for andet kvartal. Her er de vigtigste punkter i smykkeselskabets regnskab:
* Pandora ser nu et bedre 2023 end tidligere. Smykkeselskabet ændrer forventningerne til den organiske vækst for anden gang i år i opadgående retning.
* Smykkeselskabet ser nu en organisk vækst på 2-5 pct. mod før minus 2 til plus 3 pct.
* Der er kommet flere kunder i butikkerne hen over sommeren - og den trend er fortsat i de første seks uger af tredje kvartal, fortæller topchef Alexander Lacik.
* Kina og USA ligger fortsat en smule underdrejede - til gengæld tordner lande som Portugal, Mexico, Østrig, Tyrkiet, Spanien med flere. Så her vi ser fordelen ved at have en bred geografisk spredning, siger Pandoras direktør og fortsætter:
- Der vil jo altid være markeder, der er i plus, mens andre er negative.
* Relanceringen af branded i Kina er endelig begyndt, efter corona fik alle planer om at få Pandora ind på nethinden her skrinlagt. Shanghai og Beijing er første de to første skud på stammen - og der kommer til at gå lidt inden, inden næste fremtog.
* Diamant-kollektionen udbredes nu til flere lande end USA, Canada og Storbritannien. Blandt Australien, som Alexander Lacik kalder for "spændende" og Brasilien, der får betegnelsen "et hedt" marked for diamanter.
* Pandora kommer med ny strategi den 5. oktober. Og spændingen om den er intakt efter regnskabet, da hverken det eller topchefen løfter en flig af sløret for den.
Tabel for Pandoras regnskab for andet kvartal af 2023:
Hvordan vil du
* Pandora ser nu et bedre 2023 end tidligere. Smykkeselskabet ændrer forventningerne til den organiske vækst for anden gang i år i opadgående retning.
* Smykkeselskabet ser nu en organisk vækst på 2-5 pct. mod før minus 2 til plus 3 pct.
* Der er kommet flere kunder i butikkerne hen over sommeren - og den trend er fortsat i de første seks uger af tredje kvartal, fortæller topchef Alexander Lacik.
* Kina og USA ligger fortsat en smule underdrejede - til gengæld tordner lande som Portugal, Mexico, Østrig, Tyrkiet, Spanien med flere. Så her vi ser fordelen ved at have en bred geografisk spredning, siger Pandoras direktør og fortsætter:
- Der vil jo altid være markeder, der er i plus, mens andre er negative.
* Relanceringen af branded i Kina er endelig begyndt, efter corona fik alle planer om at få Pandora ind på nethinden her skrinlagt. Shanghai og Beijing er første de to første skud på stammen - og der kommer til at gå lidt inden, inden næste fremtog.
* Diamant-kollektionen udbredes nu til flere lande end USA, Canada og Storbritannien. Blandt Australien, som Alexander Lacik kalder for "spændende" og Brasilien, der får betegnelsen "et hedt" marked for diamanter.
* Pandora kommer med ny strategi den 5. oktober. Og spændingen om den er intakt efter regnskabet, da hverken det eller topchefen løfter en flig af sløret for den.
Tabel for Pandoras regnskab for andet kvartal af 2023:
#
mio. kr. Q2 23 Q2 23(e) Q2 22 FY 23(e) FY 22
-------------------------------------------------------
Omsætning 5894 5711 5655 26.764 26.463
USA 1834 - 1841 - 7907
Kina 156 - 179 - 737
Storbritannien 656 - 665 - 3802
Italien 584 - 595 - 2580
Australien 218 - 246 - 1271
Frankrig 231 - 237 - 1190
Tyskland 295 - 285 - 1307
Organisk vækst (%) 5 2 3 3 7
USA 0 - -12 - -3
Kina -6 - -58 - -36
Storbritannien 1 - 15 - 9
Italien -2 - 15 - -5
Australien -3 - 3 - 8
Frankrig -3 - 13 - -5
Tyskland 3 - 18 - 3
Bruttomargin (%) 78,1 77,5 76,4 77,4 76,1
EBIT 1188 1164 1249 6742 6743
EBIT. mar 2023gin (%) 20,2 20,3 22,1 25,2 25,5
Nettoresultat 778 805 934 5379 5029
-------------------------------------------------------
#
(e) = medianestimater indsamlet af Pandora blandt op til 11 analytikere inden regnskabet for andet kvartal.
Pandoras forventninger til 2023:
mio. kr. Q2 23 Q2 23(e) Q2 22 FY 23(e) FY 22
-------------------------------------------------------
Omsætning 5894 5711 5655 26.764 26.463
USA 1834 - 1841 - 7907
Kina 156 - 179 - 737
Storbritannien 656 - 665 - 3802
Italien 584 - 595 - 2580
Australien 218 - 246 - 1271
Frankrig 231 - 237 - 1190
Tyskland 295 - 285 - 1307
Organisk vækst (%) 5 2 3 3 7
USA 0 - -12 - -3
Kina -6 - -58 - -36
Storbritannien 1 - 15 - 9
Italien -2 - 15 - -5
Australien -3 - 3 - 8
Frankrig -3 - 13 - -5
Tyskland 3 - 18 - 3
Bruttomargin (%) 78,1 77,5 76,4 77,4 76,1
EBIT 1188 1164 1249 6742 6743
EBIT. mar 2023gin (%) 20,2 20,3 22,1 25,2 25,5
Nettoresultat 778 805 934 5379 5029
-------------------------------------------------------
#
(e) = medianestimater indsamlet af Pandora blandt op til 11 analytikere inden regnskabet for andet kvartal.
Pandoras forventninger til 2023:
#
Ved Q2 Ved Q1 2023 2023(e)
-----------------------------------------------------------
Organisk vækst i % 2 til 5 -2 til 3 -3 til 3 3
EBIT. mar 2023gin i % Omkring 25 Omkring 25 Omkring 25 25,2
-----------------------------------------------------------
#
.\\˙ MarketWire
Charlotte Mackeprang +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail:[email protected], www.marketwire.dk
Ved Q2 Ved Q1 2023 2023(e)
-----------------------------------------------------------
Organisk vækst i % 2 til 5 -2 til 3 -3 til 3 3
EBIT. mar 2023gin i % Omkring 25 Omkring 25 Omkring 25 25,2
-----------------------------------------------------------
#
.\\˙ MarketWire
Charlotte Mackeprang +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail:[email protected], www.marketwire.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her