Pandora vil skrue op for investeringerne i den nye strategiperiode, der løber fra 2024 til 2026.
Det siger smykkeselskabets kassemester, Anders Boyer, på Pandoras kapitalmarkedsdag torsdag i London.
- Vi kommer til at bruge 6-7 pct. af omsætningen på investeringer i strategiperioden. Men samtidig holder vi fast i det langsigtede investeringsniveau på 5 pct., siger finansdirektøren.
Pandora sigter efter massiv vækst frem mod 2026, hvor omsætningen ventes at lande på 34-36 mia. kr., som er 7-9 mia. kr. mere end forventningen på omkring 27 mia. kr. i 2023.
- Vi har i et par år ligget under målsætningen, og derfor skruer vi i et par år nu op for capex (investeringsniveauet, red), siger Anders Boyer.
Flere penge på investeringskontoen skal eksempelvis bruges til de nye produktionsfaciliteter, der er ved at blive bygget i Vietnam.
Der skal ligeledes bruges penge til at renovere Pandoras butikker, hvor flere skal gennem en makeover i forbindelse med Evoke 2.0, hvor omkring 60 pct. af Pandora-ejede butikker skal "moderniseres" i forbindelse med, at smykkeselskabet går fra at være kendt for især charms til at blive kendt for at være et smykkefirma, der også sælger ringe, halskæder og øreringe.
.\\˙ MarketWire
Redaktion +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Det siger smykkeselskabets kassemester, Anders Boyer, på Pandoras kapitalmarkedsdag torsdag i London.
- Vi kommer til at bruge 6-7 pct. af omsætningen på investeringer i strategiperioden. Men samtidig holder vi fast i det langsigtede investeringsniveau på 5 pct., siger finansdirektøren.
Pandora sigter efter massiv vækst frem mod 2026, hvor omsætningen ventes at lande på 34-36 mia. kr., som er 7-9 mia. kr. mere end forventningen på omkring 27 mia. kr. i 2023.
- Vi har i et par år ligget under målsætningen, og derfor skruer vi i et par år nu op for capex (investeringsniveauet, red), siger Anders Boyer.
Flere penge på investeringskontoen skal eksempelvis bruges til de nye produktionsfaciliteter, der er ved at blive bygget i Vietnam.
Der skal ligeledes bruges penge til at renovere Pandoras butikker, hvor flere skal gennem en makeover i forbindelse med Evoke 2.0, hvor omkring 60 pct. af Pandora-ejede butikker skal "moderniseres" i forbindelse med, at smykkeselskabet går fra at være kendt for især charms til at blive kendt for at være et smykkefirma, der også sælger ringe, halskæder og øreringe.
.\\˙ MarketWire
Redaktion +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her