Det sander mere og mere til med containertransporten i Det Røde Hav, hvor flere og flere rederier melder sig i koret af dem, der som følge af angreb fra Houthi-bevægelsen ud for Yemen i stedet har omlagt ruterne.
I stedet for at sejle gennem Suez-kanalen, skal skibene nedom Afrikas sydspids, når de skal fragte varer mellem Asien og Europa.
Herhjemme stiger aktierne i A.P. Møller-Mærsk med 2,7 pct. til 12.140 kr., Torm øger hele 7 pct. til 200,60 kr., og Norden ligger 4,7 pct. højere i 327,60 kr. mandag eftermiddag.
At ruterne lægges om, betyder en længere transporttid, som kan lægge pres på fragtraterne, hvilket understøtter rederiaktierne.
Tyske Hapag-Lloyd stiger 7,6 pct., Evergreen Marine fra Taiwan steg 5,6 pct. mandag, og britiske BP øger 2,3 pct.
.\\˙ MarketWire
Charlotte Mackeprang +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail:[email protected], www.marketwire.dk
I stedet for at sejle gennem Suez-kanalen, skal skibene nedom Afrikas sydspids, når de skal fragte varer mellem Asien og Europa.
Herhjemme stiger aktierne i A.P. Møller-Mærsk med 2,7 pct. til 12.140 kr., Torm øger hele 7 pct. til 200,60 kr., og Norden ligger 4,7 pct. højere i 327,60 kr. mandag eftermiddag.
At ruterne lægges om, betyder en længere transporttid, som kan lægge pres på fragtraterne, hvilket understøtter rederiaktierne.
Tyske Hapag-Lloyd stiger 7,6 pct., Evergreen Marine fra Taiwan steg 5,6 pct. mandag, og britiske BP øger 2,3 pct.
.\\˙ MarketWire
Charlotte Mackeprang +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail:[email protected], www.marketwire.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her