11. jun. 2024 kl. 14:35
37 visninger
Artiklen er leveret af Marketwire og er ikke et udtryk for Sydinvests holdninger, vurderinger eller forventninger.

Spotify løfter sløret for ny abonnementstype

Musikstreamingtjenesten Spotify har fremdrift i det amerikanske formarked, efter at selskabet har løftet sløret for sit nyeste "premium"-abonnement, der for en merpris skal give abonnenterne adgang til nye funktioner og musik i højere kvalitet.

Det skriver Bloomberg News.

Spotifys nye abonnement ventes gjort tilgængeligt for brugerne senere i år til en merpris på mindst 40 pct. over basisabonnementet uden reklamer. Den endelige månedspris vil afhænge af basisabonnementets pris, der varierer fra land til land.

I USA ventes abonnementet at være mindst 5 dollar dyrere om måneden. Det svarer til omtrent 35 kr. ekstra. Et basisabonnement uden reklamer hos Spotify koster 11,99 dollar om måneden. Prisen blev løftet i sidste uge fra 10,99 dollar.

Den nye månedsplan er et "premium"-abonnement, der vil give brugere adgang til musik i høj kvalitet - såkaldt high fidelity - samt nye redskaber til at skabe spillelister og til håndteringen af brugernes musikbiblioteker.

Spotify offentliggjorde i februar 2021, at brugerne ville få adgang til musik i high fidelity, men det bliver først senere i år, at brugerne får adgang til de klarere toner.

Aktien i Spotify stiger tirsdag 2,0 pct. i det amerikanske formarked.

.\\˙ MarketWire



Morten Frederik Heltoft +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: finans@marketwire.dk , www.marketwire.dk

Hvordan vil du
vurdere artiklen?

Vær den første til at anmelde

Mest læste artikler

Skal vi holde dig orienteret?

Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.

Tilmeld dig her