Sydbank lancerer i regnskabet for tredje kvartal en ny treårig strategiplan under overskriften "Større Sydbank".
Strategien har fem fokusområder, der ikke mindst skal sikre flere og mere tilfredse kunder - og øgede markedsandele.
- Som en naturlig forlængelse af den igangværende strategi ”Vækst i forretningen” hæver vi barren og vil i den kommende strategiperiode skabe en større Sydbank. Heri ligger, at vi vil fastholde vores udgangspunkt som Danmarks Erhvervsbank og øge vores markedsandel på erhverv, siger Sydbanks bestyrelsesformand Lars Mikkelgaard-Jensen om den nye strategi.
- Vi vil have mere tilfredse privatkunder og have væsentligt flere privat- og Private Banking-kunder. Vi vil have mere kapital under forvaltning som følge af vores fortsatte kundefokus i Wealth Management, uddyber han.
Strategien ” Større Sydbank ” har fokus på 5 temaer: ”Kundefokuseret”, ”Større og effektiv”, ”Attraktiv og samarbejdende”, ”Data, digitalisering, AI og sikkerhed” og ”ESG integreret i kerneforretningen”.
- Temaerne skal gå hånd i hånd med en lønsomhed, der er helt i top i den danske banksektor. Vi vil fortsat have kunden i centrum og være arbejdsplads for nogle af sektorens dygtigste og mest engagerede medarbejdere, siger Sydbanks administrerende direktør, Mark Luscombe.
I forhold til afkast er det bankens ambition "fortsat at levere konkurrencedygtige afkast til bankens aktionærer".
Konkret er målsætningen at have en egenkapitalforrentning, der er i top 2 blandt de seks største banker i Danmark. Der forventes i strategiperioden en egenkapitalforrentning større end 15 pct. Forventningen er baseret på et normaliseret renteniveau med en indskudsbevisrente på ca. 2 pct.
.\\˙ MarketWire
Flemming Thestrup Andersen +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Strategien har fem fokusområder, der ikke mindst skal sikre flere og mere tilfredse kunder - og øgede markedsandele.
- Som en naturlig forlængelse af den igangværende strategi ”Vækst i forretningen” hæver vi barren og vil i den kommende strategiperiode skabe en større Sydbank. Heri ligger, at vi vil fastholde vores udgangspunkt som Danmarks Erhvervsbank og øge vores markedsandel på erhverv, siger Sydbanks bestyrelsesformand Lars Mikkelgaard-Jensen om den nye strategi.
- Vi vil have mere tilfredse privatkunder og have væsentligt flere privat- og Private Banking-kunder. Vi vil have mere kapital under forvaltning som følge af vores fortsatte kundefokus i Wealth Management, uddyber han.
Strategien ” Større Sydbank ” har fokus på 5 temaer: ”Kundefokuseret”, ”Større og effektiv”, ”Attraktiv og samarbejdende”, ”Data, digitalisering, AI og sikkerhed” og ”ESG integreret i kerneforretningen”.
- Temaerne skal gå hånd i hånd med en lønsomhed, der er helt i top i den danske banksektor. Vi vil fortsat have kunden i centrum og være arbejdsplads for nogle af sektorens dygtigste og mest engagerede medarbejdere, siger Sydbanks administrerende direktør, Mark Luscombe.
I forhold til afkast er det bankens ambition "fortsat at levere konkurrencedygtige afkast til bankens aktionærer".
Konkret er målsætningen at have en egenkapitalforrentning, der er i top 2 blandt de seks største banker i Danmark. Der forventes i strategiperioden en egenkapitalforrentning større end 15 pct. Forventningen er baseret på et normaliseret renteniveau med en indskudsbevisrente på ca. 2 pct.
.\\˙ MarketWire
Flemming Thestrup Andersen +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her