Det danske bryggeri Royal Unibrew giver nye langsigtede mål for væksten.
Selskabet sigter efter en gennemsnitlig årlig organisk indtjeningsvækst, EBIT, på 6-8 pct. Samtidig skal EBIT. mar 2024ginen øges.
De nye mål gælder efter 2024, som selskabet har fremlagt andre mål for i en kortsigtet prognose, oplyser Royal Unibrew i forbindelse med en præsentation for analytikere torsdag formiddag. Det fremgår ikke, hvor længe målene skal gælde.
- Vi forventer, at EBIT. mar 2024ginen vil blive øget i den kommende periode som et resultat af vores strategiske fokus på kategorier, der vokser hurtigere end det samlede drikkevaremarked og med en højere margin, hedder det i regnskabet for 2023, der blev lagt frem onsdag aften.
- En høj EBIT. mar 2024gin er afgørende for vores langsigtede bæredygtighed og evne til at investere i vækst og innovation.
De nye mål kommer på baggrund af en række år, hvor selskabet har lavet flere opkøb, som har skabt vækst. Siden 2019 er nettoomsætningen vokset i omegnen af 70 pct. fra opkøb, skriver Unibrew.
- Vi er nu i en position, hvor vi har mulighed for at skabe betydelig organisk vækst i vores resultater ved at optimere den nuværende forretning, ekspandere på nye markeder og udvide vores partnerskaber, lyder det i meddelelsen.
.\\˙ MarketWire
Trine Vestergaard +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail:[email protected], www.marketwire.dk
Selskabet sigter efter en gennemsnitlig årlig organisk indtjeningsvækst, EBIT, på 6-8 pct. Samtidig skal EBIT. mar 2024ginen øges.
De nye mål gælder efter 2024, som selskabet har fremlagt andre mål for i en kortsigtet prognose, oplyser Royal Unibrew i forbindelse med en præsentation for analytikere torsdag formiddag. Det fremgår ikke, hvor længe målene skal gælde.
- Vi forventer, at EBIT. mar 2024ginen vil blive øget i den kommende periode som et resultat af vores strategiske fokus på kategorier, der vokser hurtigere end det samlede drikkevaremarked og med en højere margin, hedder det i regnskabet for 2023, der blev lagt frem onsdag aften.
- En høj EBIT. mar 2024gin er afgørende for vores langsigtede bæredygtighed og evne til at investere i vækst og innovation.
De nye mål kommer på baggrund af en række år, hvor selskabet har lavet flere opkøb, som har skabt vækst. Siden 2019 er nettoomsætningen vokset i omegnen af 70 pct. fra opkøb, skriver Unibrew.
- Vi er nu i en position, hvor vi har mulighed for at skabe betydelig organisk vækst i vores resultater ved at optimere den nuværende forretning, ekspandere på nye markeder og udvide vores partnerskaber, lyder det i meddelelsen.
.\\˙ MarketWire
Trine Vestergaard +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail:[email protected], www.marketwire.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her